5 نکته UX در موبایل که طراح باید به آن توجه کند

با توجه به گسترش روز افزون گوشی های موبایل و طبق نتایج آمار های مختلف بخشی اعظمی از بازدید کنندگان از وب سایت ما از طریق موبایل وب سایت ما را مشاهده می کنند بنابراین سادگی و راحتی کار آنها هنگامی که از وب سایت ما استفاد ه می کنند می تواند بسیار مهم باشد در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که شما را در این زمینه یاری می کند.

  1. به فاصله بین عناصر طراحی توجه کنید

هدف از تمرکز و توجه به فاصله مناسب بین عناصر طراحی به دلیل زیبایی نیست بلکه هدف اصلی ایجاد سهولت در استفاده از کاربران موبایل است . یک اشتباه رایج در استفاده از تلفن همراه در Google Search Console این است که “عناصر قابل کلیک بسیار نزدیک به هم هستند”.

که این موضوع می تواند سبب کلیک های ناخواسته و اشتباه کاربران شود و آنها تجربه بعدی را از وب سایت ما داشته باشند. بنابراین باید در کنار هم قرار دادن عناصری که داری لینک هستند توجه زیادی داشت .

در دسکتاپ ، بازدیدکنندگان با ماوس حرکت می کنند که یک ابزار بسیار دقیق است اما در موبایل ما با انگشتان خود برای پیمایش در صفحه استفاده می کنیم که بخاطر بزرگی ان دقت موس را نداشته و درصورت نزدیک بودن عناصر کلیک پذیر در کنارهم می تواند باعث دردسر شود مخصوصا زمانی که قصد دارد یک کار چند مرحله را انجام دهد.

۲.از خوانایی متن و فونت اطمینان حاصل کنید


علاوه بر فاصله ، یکی دیگر از خطاهای رایج استفاده از تلفن همراه در گزارشات کنسول Google این است که “متن برای خواندن بسیار کوچک است” در انتخاب اندازه و نوع فونت های خود در سایت بسیار دقت کنید تا کاربران برای استفاده از وب سایت به دردسر نیافتند همچنین فاصله خود را در صفحه خود بصورت استاندارد قرار دهید.

هنگامی که درباره فونت و اندازه تصمیم گرفتید ، باید نسبت کنتراست رنگ را نیز در نظر بگیرید. از آنجا که بازدیدکنندگان ممکن است در داخل یا خارج از منزل یا با نور ضعیف باشند ، رعایت استانداردها برای تضاد بین رنگ پس زمینه و پیش زمینه مهم است.

۳.مطمئن شوید که حرکت های شناور و انیمیشن ها از بهترین شیوه ها پیروی می کند

هنگام انتخاب انیمیشن در فرایند طراحی ، همچنین باید برنامه ریزی کنید که آیا این تعاملات در دستگاه های تلفن همراه رخ می دهد یا خیر. به دلیل مشکلات عملکردی ، غیر فعال کردن انیمیشن ها و پس زمینه های ویدئویی پیچیده در تلفن همراه مفید است زیرا می توانند زمان بارگذاری سایت را کند کنند.به ویژه برای بازدیدکنندگان در شبکه تلفن همراه. این نوع تغییرات از سال ۲۰۱۸ ، هنگامی که سرعت صفحه تلفن همراه به یکی از عوامل رتبه بندی گوگل تبدیل شد ، رواج بیشتری یافته است. بنابراین برای طراحی هر نوع انیمیشنی باید عملکرد آن در موبایل نیز بررسی کرد.

۴.دقت برای قرار دادن پنجره‌های بازشو و عناصر دیگر

از ژانویه ۲۰۱۷ ، گوگل نسبت به استفاده از واسط های مزاحم که جلوی دید همه بازدیدکنندگان را از محتوای صفحه مسدود می کند ، هشدار داده است ، زیرا آنها به ویژه در تلفن همراه مشکل ساز هستند.

هنگام اتخاذ رویکرد طراحی موبایل ، در نظر گرفتن نحوه قرارگیری عناصر بر روی دستگاه های کوچکتر مفید است.به عنوان مثال ، یک دکمه چسبنده در سمت راست صفحه که به صورت پیمایش بازدیدکننده باقی می ماند ممکن است روی دسکتاپ کار کند ، اما این نوع عناصر چسبنده می توانند فضای نمای را حتی در دستگاه تلفن همراه کوچکتر کنند.

در حالی که برخی از عناصر مانند چت زنده و ابزارک های دسترسی ممکن است بعد از طراحی صفحه اضافه شود برنامه ریزی برای این موارد در مراحل اولیه طراحی وب می تواند به جلوگیری از رابط کاربری آشفته برای بازدیدکنندگان کمک کند.

چت زنده به یک ابزار بسیار محبوب تبدیل شده است و ویدجت های چت اغلب در گوشه سمت راست پایین یا چپ طراحی یافت می شوند بنابراین به شیوه ای این دکمه ها را طراحی کنید که سبب مزاحمت برای کاربر نشود.

۵.در طراحی و نحوه قرار دادن فرم ها بسیر دقت کنید

اگر در طراحی فرم ها دقت مناسبی نداشته باشیم می تواند برای کاربران موبایلی بسیار آزاردهنده است

منبع : getflywheel

فهرست مطالب

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *